איטום כולל של הגג: כל מה שחשוב לדעת

בני שאול
בני שאול - משתף מהניסיון במאמר מקצועי

מים נוזלים מהגג? ככל הנראה יש לכם נזילה מגג הבניין. אילו שיטות קיימות לאיטום גגות? איך מבצעים איטום גגות? כמה זה אמור לעלות? ומה חשוב לדעת על איטום גגות? הכל במאמר מקצועי שלפניכם.

רגע לפני בואו של החורף ותקופת הגשמים, זה בדיוק הזמן לבדוק את מצב איטום הגג שלכם ולבצע את כל התיקונים הנדרשים לפני שתקומו בסלון כולו מוצף מים. אחרי הגשמים תהיו מוגבלים באפשרויות האיטום וגם ככל שמתקרבים לעונת הגשמים, כך המחירים יעלו. לכן מומלץ לדאוג לאיטום גג בטרם עת.

איטום גגות: השיטות הנפוצות

זיפות הגג

זיפות הגג הינה שיטה מיושנת אך עדיין עושים בה שימוש בחלק מהמקרים. למשל, כאשר מדובר באיטום גג בבניין המשותף, וועד הבניין יעדיף פעמים רבות שיטה זו מטעמי חיסכון. גם במקרים של אלמנטים רבים על הגג, כגון דודי שמש או מזגנים, שיטה זו תהיה עדיפה. המחיר לזיפות הגג תלוי בשטח הגג. ככל שהשטח גדול יותר כך מחיר למ"ר נמוך יותר.

סיוד הגג

אם לא חלפו 5 שנים מאז הפעם האחרונה שבוצע זיפות הגג, ודאגתם על סיוד מדי שנה, יתכן כי אפשר יהיה להסתפק בבדיקת מצב הזפת ובסיוד הגג. הסיד נועד להגן על שכבת הזפת הכהה ולמנוע מקרני השמש לפגוע בשכבת הזפת. ברוב המקרים קבלן שביצע זיפות הגג יבצע גם סיוד הגג כחלק מהאחריות על העבודה שביצע.

יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות הן יריעות שעשויות מתערובת של גומי ופלסטיק, והן מהוות פתרון איכותי יותר ועמיד יותר לזפת. איטום גג באמצעות יריעות ביטומניות אמנם יקר יותר מזיפות הגג, אך בטווח הארוך פתרון זה חסכוני יותר, שכן לא תצטרכו כל שנה לשלם על סיוד הגג.

סוגי יריעות ביטומניות:

ישנם שני סוגים של יריעות ביטומניות: יריעת APP (טובה לאיטום גגות חשופים לשמש. ברוב המקרים בארץ יעשה שימוש בסוג יריעה זה) ויריעת SBS (עם עמידות גבוהה לקור ולכן מתאימה בעיקר לאיטום מרתפים או רצפות).

עובי היריעות הביטומניות:

יריעות בעובי 4 מ"מ ויריעות בעובי 5 מ"מ אשר נבדלות בעיקר במרקם ובאיכות האיטום. ניתן לפרוש יריעות ביטומניות בצורה חד שכבתית או דו שכבתית. יריעה בעובי 5 מ"מ עמידה וחזקה יותר ונהוג לפרוש אותה בשכבה אחת. במידה ורוצים לקבל הגנה כפולה ניתן לפרוש יריעת ביטומניות בשתי שכבות.

יריעות ביטומניות יעילות מאוד באטום גגות היות והן עמידות בטמפרטורה קיצונית של קור, חום ורטיבות ואף מפני פגיעות מכאניות. מלבד ליתרונות מובהקים אלה, איטום גג באמצעות יריעות ביטומניות פותר אתכם מטיפול אחזקתי או הלבנה של גג לאחר איטום.

יריעות ביטומניות
יריעות ביטומניות

איטום גג מרוצף

איטום גג מרוצף ניתן לבצע באמצעות חומר אקרילי משחתי או באמצעות חומר פוליאוריטני.

איטום בחומר אקרילי משחתי: מתאים בעיקר לאיטום גגות מרוצפים. לא מתאים בגגות עם שיפועים וניקוזים לא תקינים ובגגות בהם מצטברות השלוליות. ניתן לבצע איטום אקרילי משחתי רק על גג יבש, ולכן אם לא ביצעתם איטום מסוג זה טרם עונת הגשמים, ייתכן כי בהמשך האופציה הזו לא תהיה אפשרית.

איטום בחומר פוליאוריטני: איטום גג באמצעות חומר פוליאוריטני מתאים בעיקר לגגות מרוצפים בעלי שטח של 30 מ"ר לפחות. לאחר הנחת יריעות ביטומניות משלימים את התיקון באמצעות חומר פוליאוריטני. חומר זה בעל עמידות לקרני השמש וניתן להניח אותו באמצעות רולר או מכונת התזה. את השכבה השניה מיישמים רק לאחר ייבוש מוחלט של השכבה הראשונה.

לעיתים יעשה שילוב בין מספר שיטות כדי להגיע לתוצאה הרצויה והאיכותית ביותר.

איזה גורמים משפיעים על בחירת סוג האיטום?

סוגי גגות

ממה עשויים הגגות? 

חומר ממנו עשוי הגג ישפיע על בחירת סוג האיטום. למשל, בגגות העשויים מבטון ניתן לעשות איטום באמצעות צמנט שהינו חומר דמוי בטון.

מהו מבנה הגג?

האם הגג ישר או בעל שיפועים, מהמורות וגבעות? מבנה הגג ישפיע על שיטת האיטום שלו.

האם יש אלמנטים מקובעים בגג?

אם יש אלמנטים מקובעים בגג כגון דודי שמש, מזגנים ועוד, ייתכן כי חלק משיטות האיטום לא ניתן יהיה לבצע. יתכן כי על מנת לבצע שיטת איטום יעילה לסוג הגג יהיה צורך בפירוק אותם האלמנטים והרכבה שלהם בסוף התהליך. מומלץ לתכנן את שיטת  האיטום טרם הביצוע.

מדוע חשוב לבצע איטום גגות?

  • היתרון המשמעותי של איטום גגות הוא כמובן מניעת דליפת מים אל ביתכם.
  • איטום גג איכותי מסייע בבידוד ושמירה על הטמפרטורה בבית
  • איטום גג איכותי ימנע רטיבות, עובש, ריחות לא טובים וחרקים המגיעים לסביבות לחות ורטובות
  • איטום גג ימנע נזק עתידי לתכולת הבית כגון רהיטים ואף סכנת רטיבות של מוצרי חשמל

בידוד בית

איטום גג מונע נזילה ורטיבות בתוך הבית אך גם מבצע פונקציה של בידוד הבית, כך שהטמפרטורה בבית נשמרת לאורך זמן ואינה מושפעת מהטמפרטורה שמחוצה לו. יכולת בידוד הבית בא לידי ביטוי בימי החורף הקרים והן בימי הקיץ החמים במהלכם איטום הגג מסייע בשמירה על טמפרטורה נעימה בבית, ושימוש מופחת ב במזגנים, גם בחודשי הקיץ החמים.

מחפשים מומחים לביצוע איטום גג? פנו אלינו לקבלת ייעוץ ללא עלות.

משאית

מפת האתר

מלא/י את פרטיך ונחזור אליך בהקדם למתן יעוץ מקצועי

בחינם וללא כל התחייבות מצידך

שליחה
1
Scan the code
היי, אשמח לעזור לך