איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות

בני שאול
בני שאול - משתף מהניסיון במאמר מקצועי

מתחת לקרקע שמתחת לרגלינו מסתתר לו עולם מלא וגדוש. מתחת לקרקע ישנם לא רק סלעים, שורשים ומינראליים ומי תהום. בפנים, יש גם תשתיות מגוונות, שחיוניות לכולנו. בכל מיני מצבים, יתעורר צורך לבצע איתור ומיפוי תשתיות. נסביר בקצרה על שיטות לאיתור ומיפוי תשתיות, מתי צריך את זה ומי יכול לבצע.

מתי יש צורך לבצע איתור ומיפוי של תשתיות

איתור ומיפוי תשתיות יכול להתבצע ביוזמה של אדם פרטי, של גוף ציבורי, חברה שיש בבעלותה שטח מסוים ועוד. מבלי להרחיב על כך, חשוב יותר להבין מתי יש צורך לבצע את האיתור של התשתיות ואת המיפוי שלהן.

  • תקלה אפשרית – אם מזהים תקלה אפשרית בתשתית ורוצים לבצע תיקון, יש תחילה לאתר ולמפות את המיקום המדויק של התשתית.
  • לפני עבודות פיתוח ובינוי – אם מתכננים לבצע באזור מסוים עבודות פיתוח, חפירה בקרקע, הריסת מבנה ישן וכדומה, חשוב לזהות, לאתר ולמפות את התשתיות. חשוב להימנע מפגיעה בתשתיות חיוניות ולעיתים נזק לא מכוון עלול לגרום אסון. מיפוי מאפשר עבודה נכונה, בטוחה ואחראית.
  • חידוש תשתיות ישנות – אם רוצים לחדש תשתיות ישנות, להחליף קווי ביוב, לשפר קווי תקשורת וכדומה, צריך קודם כל לאתר ולמפות תשתיות ישנות.

איך מבצעים מיפוי תשתיות

עבודות של איתור ושל מיפוי תשתיות שמתחת לפני הקרקע נעשים על ידי קבלנים ואנשי מקצוע המתמחים בכך. נדרש ניסיון, ידע והבנה בסוגי קרקעות שונות, הבנה בתשתיות וכמובן ציוד בדיקה איכותי. האיתור יכול להתבצע על ידי חפירה אך יש גם אמצעים נוספים. אמצעים כגון גלאי מתכות,  שימוש באמצעים מגנטיים, מכשירים שפולטים גלי קול ואמצעי הדמיה נוספים יכולים להשלים מידע חסר (למשל אם שרטוטי התשתיות הישנם אבדו ולא נמצאים).

משאית

מפת האתר

מלא/י את פרטיך ונחזור אליך בהקדם למתן יעוץ מקצועי

בחינם וללא כל התחייבות מצידך

שליחה
1
Scan the code
היי, אשמח לעזור לך