בדק בית אינסטלציה

בני שאול
בני שאול - משתף מהניסיון במאמר מקצועי

באופן שגרתי, בדרך כלל אנשים יקראו לאינסטלטור לצרכי בדיקה,  רק כאשר ברור לעין שישנה תקלה (נזילה, ריח של ביוב וכו'). אבל קיימים מצבים מהותיים שבהם נושא האינסטלציה עולה על הפרק, עוד לפני שרואים או מריחים שקיימת תקלה. נסביר על בדק בית בתחום האינסטלציה, למה עושים את זה, מתי וכיצד.

מתי מזמינים בדק בדית אינסטלציה

ליקויי בניה זה אחד הדברים הכי מעצבים שיכולים לקרות כשקונים בית או דירה או כל נכס נדל"ן. כשמקבלים את המפתח, אף פעם אי אפשר לדעת שלא מסתתרים ליקויים שיתגלו בהמשך. וזו בדיוק הסיבה שמזמינים בדק בית. אנשי מקצוע מגיעים ובודקים בצורה מפורטת, האם כל האינסטלציה בבית הותקנה בצורה נאותה, בדיוק לפי התוכניות והמפרט שעליו התחייב הקבלן. בנוסף על כך, עבודות בדיקה חיצוניות אפשר להזמין לאחר שיפוץ נרחב של מערכת האינסטלציה, בקניה של בית יד שניה, במהלך פרויקט של התחדשות (כגון תמ"א 38) ועוד.

איך מבצעים את הבדיקה

כמו כל בדיקה בתחום התשתיות, חייבים להיעזר באיש מקצוע עם הבנה עמוקה באינסטלציה, קווי מים, ביוב, נקודות תורפה אפשריות וזיהוי סימנים לתקלות. את הבדיקה נהוג ללוות עם כלים מיוחדים וגם עם בדיקה בעין. אפשר להיעזר בתוכניות ושרטוטים ונהוג להשתמש גם באמצעים לבדיקה שיכולים להראות מה קורה באופן סמוי. למשל, מצלמות תרמיות, מצלמות סיב אופטי, בדיקות עם הזרמת גז – כל אלה דוגמאות לבדיקות אפשרויות. ניתן להשתמש באמצעים נוספים לבדיקת ספיקה, לזיהוי לחץ מים. אם המערכת כוללת משאבות, תתבצע בדיקת תקינות גם לכך. בנוסף, אפשרי שהבדיקה תכלול גם מערכות סולאריות מסוימים לחימום מים, בדיקת קולט שמש ועוד. במידה ורוצים להשלים את הבדיקה עם מוכנות לחורף, אפשר לבדוק גם את איכות האיטום.

משאית

מפת האתר

מלא/י את פרטיך ונחזור אליך בהקדם למתן יעוץ מקצועי

בחינם וללא כל התחייבות מצידך

שליחה
1
Scan the code
היי, אשמח לעזור לך