איטום מרתפים ואיטום קירות פנימיים במרתף

בני שאול
בני שאול - משתף מהניסיון במאמר מקצועי

איטום מרתפים הוא אחד האתגרים הגדולים של ענף הבנייה בארץ ובעולם.
חללים תת קרקעיים לרוב יהיו מלאים בבעיות כמו מיזוג, אוורור, נזילות ורטיבות. איטום קירות פנימיים במרתף הוא קשה ומורכב בגלל שהמים תמיד ימצאו את הדרך להיכנס פנימה.


כיצד נגרמת רטיבות במרתפים?

לרטיבות במרתפים או בחללים תת קרקעיים אחרים יש מספר גורמים עיקריים .כמו למשל, איטום מרושל של המרתף או הגעת מי גשמים רבים לאזור הקירות הנובעת מתכנון כושל של אזור המבנה. אחד הגורמים הבולטים לנזילות באזורים תת קרקעיים הוא התפוצצות צינור מים בקירות.

איטום קירות פנימיים במתרף

התפוצצות צינור מים בקירות המרתף עלול לגרום לרטיבות, התפתחות של טחב, ריחות לא נעימים ולעיתים גם לעובש. כדי לטפל בבעיית הרטיבות יש צורך לבצע איטום קירות פנימיים במרתף.

כיצד מבצעים איטום קירות פנימיים במרתף?

איטום מרתף ואיטום קירות פנימיים במרתף צריך להתבצע בשני שלבים תוך שמירה על סדר ועל עבודה מקצועית ואחראית.

שלב ראשון – עבודות הכנה:
לפני שמתחילים בעבודת האיטום, חשוב לסדר את אזור העבודה ולהכין את המשטח אותו אנו הולכים לאטום. יש להסיר את השכבות של הקיר עד להגעה לקירות הבטון. יש להסיר את הצבע, הטיח וחלקי בטון רופפים וסדוקים. אם במהלך שלב זה אנו נתקלים במוטי ברזל הגלויים לעין, יש לצפות אותם בחומר מיוחד המותאם לחלודה. לאחר מכן, יש לבצע החלקה ומילוי של הבטון, ובנוסף לצפות את המשטח בחומרים מיוחדים שיעזרו לשמירת האיטום.

שלב שני – עבודת האיטום:
את תהליך איטום המרתפים מתחילים מאטימה של מקומות קטנים יחסית כמו משקופים או צינורות שיוצאים מהקיר. על קירות הבטון שחשפנו בשלב בקודם, אנו מניחים חומר איטום מיוחד ולאחר מכן, אחרי שהחומר התייבש, אנו חוזרים על פעולה זו פעם נוספת ואפילו פעמיים, על מנת שהאיטום יחזיק לאורך זמן רב. החומר בו משתמשים לרוב כדי לבצע איטום קירות פנימיים במרתף נקרא חומר צמנטי והוא חומר חזק במיוחד הדואג שתהליך האיטום יהיה יעיל וחזק.

איטום רצפת מרתף

איטום מרתפים – עבודה של איש מקצוע

כשנתקלים ברטיבות במרתפים או בנזילות מהקירות הפנימיים של המרתף, כדאי ומומלץ לקרוא לאיש מקצוע שיבצע את עבודת האיטום באופן מקצועי, מהיר ויעיל. כדי לבצע איטום בצורה טובה יש צורך בניסיון של שנים ונכונות להתמודד עם בעיות שעלולות לצוף במהלך התיקון. בשל המיקום התת קרקעי של המרתף, איטום מרתפים הוא עסק מורכב ביותר בו עבודה לא תקינה עלולה לגרום לתקלות רבות בחלל החדר. לכן, חשוב מאוד לפנות אך ורק לאיש מקצוע מיומן ומנוסה בתחום.

מחפשים מומחים לאיטום מרתפים ו/או לאיטום קירות פנימיים במרתף? דברו איתנו.

משאית

מפת האתר

מלא/י את פרטיך ונחזור אליך בהקדם למתן יעוץ מקצועי

בחינם וללא כל התחייבות מצידך

שליחה
1
Scan the code
היי, אשמח לעזור לך