איתור חדירת מי גשמים

בני שאול
בני שאול - משתף מהניסיון במאמר מקצועי

גיליתם רטיבות באזור החלונות או הגג? סובלים ממים מחלחלים דרך התקרה? אם עניתם על אחת השאלות "כן", כדאי שתפנו בהקדם למומחה איטום לפתירת הבעיה ולמניעת נזקים קשים.

סיבות לחדירת מי גשמים

חדירת מי גשמים למבנה נובעת בדרך כלל מאיטום לקוי בגג, מכשל איטום תת קרקעי או דרך יסודות הבניין (מעטפת). הסיבות לכך שונות ויכולות לנבוע עקב איטום לקוי, בלאי כתוצאה מהתיישנות החומר או סדקים במעטפת שיכולים להופיע עקב תזוזה של המבנה. איתור חדירת מי גשמים צריך להתבצע על ידי מומחה איטום, בעל ידע רב וניסיון בתחום ובעל מכשור מקצועי כגון מצלמה תרמית, גלאי לחות ממוחשב, סיב אופטי פנים צנרת ועוד, וזאת על מנת לפתור את הבעיה ביעילות, מקצועיות, דיוק ומהירות.

איתור מדוייק של חדירת מי גשמים

לצורך איתור מקור חדירת מי גשמים נדרש שימוש בציוד מתקדם בו ישתמש מומחה איטום בעל ידע נרחב בתחום ליקויי הבנייה, איטום בניין ומעטפת. כל זה יאפשר איתור ממוקד ומהיר של מקור הבעיה. בשונה מבעבר, היום כמעט ואין מצבים בהם נדרש לפרק ריצוף או לשבור קירות כדי לאתר חדירת מי גשמים. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ניתן לאתר חדירת מי גשמים ללא חפירה או נזק מיותר לקירות הבית.

סימנים לחדירת מי גשמים

עונת החורף כמעט כאן ואנו עומדים בפני גשמים ורוחות חזקות. אם בבית לא יהיה איטום תקין, אתם יכולים לסבול מחדירת מים מהגג לבית ולא תוכלו ליהנות מבית חם ויבש. חדירת מי גשמים לפנים הבית אינו מצב נעים: שלוליות בפינות שונות בבית, הרס קירות, טחב ועובש, פגיעה ברכוש הבית ובמקרים חמורים יותר נזקים לתשתיות המבנה. 

ריכזנו עבורכם סימנים עיקריים לחדירת מי גשמים שיסייעו לכם לזהות את הבעיה ולהתכונן טוב יותר לקראת הגשמים:

איטום לקוי בגג המבנה: הסיבה העיקרית לחדירת מי גשמים הוא איטום לקוי. אם גג המבנה לא יהיה אטום בצורה תקינה, הבית לא יהיה מוגן ויסבול מחדירת מי גשמים וכל המשתמע מזה.

איטום לקוי במעטפת הבניין: הדלף יגיע מאיטום לקוי ביסודות המבנה, חומרי גלם לא איכותיים, עבודה לא מקצועית או תזוזה של המבנה.

איטום לקוי בחיבור בין קיר לחלון: איטום לקוי בחיבורים בין קירות לחלונות או מתחת לחלונות בחיבורי סף השיש.

מערכת ניקוז הגג וחדירת מי גשמים

על כל גג צריכה להיות מערכת ניקוז תקנית. אם במהלך הקיץ המערכת נסתמה, בבואו החורף ועונת הגשמים, דיירי קומת גג יגלו מהר מאוד את המים שמחלחלים לבית. לכן לפני עונת הגשמים כדאי שתוודאו כי מערכת ניקוז הגג מוכנה איכותית ותקנית. בדרך כלל הפתרון הוא די פשוט-
מספיק לנקות את המרזבים מעלי שלכת או לכלוך שהצטבר, ייפתחו הפתחים והמים יוכלו לזרום ללא כל בעיה או עיכוב.
במידה והמצב יותר מורכב, אין מנוס אלא להזמין איש מקצוע שיטפל בהקדם לפני שיתחילו או יתגברו הגשמים. גם כשלים במרזבים יכולים לגרום לחדירת מי גשמים. בדרך כלל הכשל נובע מחיבור לקוי בחלקו העליון של המרזב למזחלת הגשם בגג.

נזקי המים יכולים לגרום להרס משמעותי ברכוש הבית ובתשתיות המבנה, ולכן הם נחשבים לנזקים הקשים ביותר. במידה ואתם סובלים מחדירת מי גשמים, תזמינו מומחה איטום ללא דיחוי שיטפל בבעיה בצורה מקצועית ויפתור אותה במהירות.

משאית

מפת האתר

מלא/י את פרטיך ונחזור אליך בהקדם למתן יעוץ מקצועי

בחינם וללא כל התחייבות מצידך

שליחה
1
Scan the code
היי, אשמח לעזור לך