חדירת מים מאיטום לקוי

בני שאול
בני שאול - משתף מהניסיון במאמר מקצועי

ליקויי הבניה הקשורים לרטיבות הם נפוצים מאוד, גם בדירות החדשות וגם בדירות יד 2. פעמים רבות ניתן לזהות את הליקויים בצורה ויזואלית, אך לעיתים הם נסתרים ועשויים לגרום לנזק רב אם לא מטפלים בזמן.

איטום לקוי של חדרים יכול לבוא לידי ביטוי בהופעה של סימני רטיבות קפילארית בקירות ובמחיצות של חדר מקלחת המשותפים לפרוזדור ולחדר שירות, תפרחת, התנפחות טיח וצבע. עלות תיקון הנזק יכולה להיות גבוהה משום שייתכן ויהיה צורך בפירוק הריצוף והמצע הקיים, ביצוע איטום יסודי למניעת חדירת מים לאזורים יבשים, ייבוש המצעים בפרוזדור הדירה, חריצת הרובה הקיימת והחלפתה ברובה החדשה ולבסוף גם ריצוף מחדש.

איתור חדירת מים

מומחה איטום יוכל לאתר את הליקוי במדויק ובמהירות. באמצעות מכשיר מיוחד ניתן למדוד ערכים של תכולת רטיבות. כך למשל תכולת ערכים גבוהה מתחת לריצוף יכולה להעיד על חדירת מים מתחת לריצוף החדש עקב ליקויי בניה. דוגמה נוספת היא התנפחות טיח וצבע מעל הפנלים על גבי הקירות, דבר העלול להעיד על איטום לקוי של חדר ומעבר של המים לאזורים שונים.

מה גורם לאיטום לקוי?

איטום לקוי יכול להיגרם מכמה סיבות. היום, במבנים רבים קיימות מספר מערכות איטום שונות, כאשר המרכזית שביניהן והחשובה היא איטום מעטפת. מערכת זו אחראית על איטום אזור היסודות והחיבור בין המבנה לבין הקרקע עליה הוא בנוי. אזור זה בעל "רגישות" גבוהה לחדירת מים ורטיבות. במקרה של חדירת מים דרך מערכת מעטפת, הנזק שעשוי להיגרם עצום, משום שעלול לפגוע ביסודות ובחלקים התחתונים של המבנה. כמו כן קיימת סכנה של עליית מים קפילארית לאורך קירות המבנה.

עליית מים קפילארית בבתים פרטיים ודירות גן

עליית מים קפילארית היא בעיה נפוצה מולה ניצבים אינספור בעלי דירות מדי שנה. עליית מים קפילרית הוא מצב בו המים מגיעים מהקרקע מחוץ לבניין, מהגינה או מהרחוב. המים מרטיבים את יסודות המבנה (מעטפת הבית) ומתחילים לטפס במעלה הקיר. מכיוון שהמים מגיעים מיסודות המבנה, תופעה זו נפוצה בעיקר בבתים הפרטיים, קומות קרקע ודירות גן.

עליית מים קפילארית מתרחשת עקב איטום לקוי ביסודות המבנה, או במילים אחרות איטום לקוי במעטפת הבניין. כדי לעצור את הנזק ולמנוע חדירת מים בעתיד, צריך לעשות איטום מעטפת בצורה יסודית ומקצועית. איטום יסודות חשוב לבצע תוך התחשבות בגורמים נוספים כגון תזוזת הקרקע שיכולה לגרום לסדקים בשכבת האיטום ו"להפעיל" שוב עלייה קפילארית במעלה הקיר הפנימי או קירות הבית. 

איתור מוקד של איטום לקוי אינו דבר פשוט, ולכן נדרש מומחה לאיטום כדי שיוכל לאבחן באופן אמין מהו הגורם לרטיבות, היכן מוקד חדירת המים ולטפל בצורה מדוייקת, מקצועית ומהירה.

איטום מעטפת ע"י מומחה איטום

איטום מעטפת שונה מאיטום קירות חיצוניים, בעיקר משום שהמעטפת נמצאת מתחת ליסודות הקרקע והיא סמויה מעיני כל. אבחון ליקויי איטום במעטפת אינו דבר פשוט ומצריך מיומנות, ידע וכלים מתאימים כדי לאתר ולאבחן את גודל הנזק. לפעמים אנשים מעוניינים לחסוך בכסף ושוכרים אנשי מקצוע שאינם מומחי איטום, ואלה יכולים לבצע איטום במערכת האיטום הלא נכונה, איטום חלקי או בכלל לא לפי התקן, כתוצאה מכך הרטיבות מצטברת ובסופו של דבר גורמת לנזקים הרבה יותר קשים.

חברת מומנטום איתורים בע"מ מבצעת איטום מעטפת באמצעות חומרים בעלי תו תקן ישראלי באחריות מלאה. מוזמנים לפנות אלינו, נשמח לתת שירות מקצועי ואדיב.

משאית

מפת האתר

מלא/י את פרטיך ונחזור אליך בהקדם למתן יעוץ מקצועי

בחינם וללא כל התחייבות מצידך

שליחה
1
Scan the code
היי, אשמח לעזור לך