ייבוש רטיבות מתחת לריצוף

בני שאול
בני שאול - משתף מהניסיון במאמר מקצועי

כאשר יש מים כלואים מתחת לרצפה שאינם יכולים להתאדות, נדרש ייבוש תת רצפתי. הצטברות של מים כלואים מתחת לריצוף יכולה לגרום לנזק למבנה, לריהוט, למערכת החשמל וגם לבריאות, לכן חשוב לטפל בהקדם בבעיה על מנת למנוע נזקי מים חמורים יותר.

 

מהו ייבוש תת רצפתי?

ייבוש תת רצפתי זו שיטה מתקדמת שנעשית בעזרת מכשיר שאיבה וייבוש כאשר מצטברים מים מתחת לפאנלים.
ייבוש תת רצפתי

סיבות נפוצות לרטיבות מתחת לרצפה

רטיבות מתחת לרצפה יכולה להיגרם מסיבות שונות:

  1. פיצוץ צנרת מים מתחת לרצפה
  2. איטום לקוי באמבטיה או במטבח
  3. בעיות במערכת הביוב בדירה

     

איך לזהות רטיבות תת רצפתית?

1.רטיבות קפילארית: באה לידי ביטוי בחלחול של המים כלפי מעלה בתוך הקיר. כאשר יש מים כלואים מתחת לריצוף ואין להם דרך לצאת, הם "בורחים" דרך הקיר. ניתן לראות סימני רטיבות בקיר, קילופים או התנפחות של הקיר.

2. תפרחת לבנה: נוצרת על הרובה כתוצאה מלחות או מים כלואים שמנסים לצאת דרך הריצוף.

3.חשבון מים מנופח: יכול להעיד על רטיבות תת רצפתית. כאשר חשבון מים גבוה מהרגיל, ייתכן כי יש רטיבות סמויה שמקורה בצנרת ברצפה.

4.רטיבות בתקרה של שכנים: יכולה להעיד על פיצוץ בצנרת המים. רטיבות שכבר החלה לבצבץ בתקרה של השכן הוא מצב מתקדם ויש לטפל בבעיה בהקדם.

 

מדוע חשוב לטפל ברטיבות תת רצפתית בהקדם?

כאשר מדובר ברטיבות תת רצפתית אין להקל ראש או לדחות את הפתרון לבעית הרטיבות. אי טיפול ברטיבות תת רצפתית עשוי ליצור סכנה אמיתית למבנה, לעיתים גם לבריאותכם. מים כלואים גורמים נזק לבטון ולתשתית הבית, לריהוט, לציוד ואף למערכת החשמל בדירה. בהיבט הבריאותי מים עומדים מושכים טחב ועובש על הקירות שיכולים לגרום לבעיות נשימתיות, בעיקר אצל ילדים.

 

שיטות עיקריות לייבוש תת רצפתי:

ייבוש טבעי: כאשר עושים ייבוש תת רצפתי בשיטה זו, פותחים מספר אריחים באזור הרטיבות על מנת שהאזור יתייבש לבד. השיטה הזו אינה מתאימה לכל מצב. כאשר מדובר ברטיבות משמעותית, שיטה זו אינה יעילה ויש לבצע ייבוש תת רצפתי בשיטה אחרת.

ייבוש תת רצפתי עם מכונה: כאשר מדובר ברטיבות משמעותית או במצבים מסויימים, ייבוש תת רצפתי עם מכונה הינו הפתרון האופטימלי והיעיל לבעיה. המכונה שואבת את המים מתחת לריצוף באמצעות וואקום ומייבשת אותם באמצעות יבשנים ומפוחי אוויר. מדובר בשיטה ידידותית ואסתטית יותר מכיוון שאינה מצריכה פירוק מרצפות.

ייבוש תת רצפתי

לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע שיטפל בבעית רטיבות תת רצפתית, וודאו כי בעל המקצוע מתמחה בייבוש תת רצפתי. לא כל מאתר נזילות מתמחה בייבוש תת רצפתי! חברת מומנטום תעניק לכם שירותים מקיפים ומקצועיים באיתור נזילות ופתרונות מתקדמים ומותאמים לייבוש תת רצפתי. נוכל ללוות אתכם יד ביד לאורך כל התהליך. לייעוץ צרו קשר.

משאית

מפת האתר

מלא/י את פרטיך ונחזור אליך בהקדם למתן יעוץ מקצועי

בחינם וללא כל התחייבות מצידך

שליחה
1
Scan the code
היי, אשמח לעזור לך